Påskehefte

Postet 2021-03-03

//Annonse//


Påsken inneholder noe av det viktigste vår kristne tro bygger på - Jesu død og oppstandelse. Dette er det viktig at vi foreldre klarer å formidle til barna våre.


Påskefeiring


For noen år siden, oppdaget vi at barna våre ikke gledet seg til påske. Vi skulle være hjemme denne påskeferien, og hadde ikke så mange spennende planer. Som mamma og pappa begynte vi å undre oss over at barna ikke gledet seg like mye til påske som til jul. Både jul og påske er jo store og viktige høytider i vår kristne tro. 
Vi tok en avgjørelse og bestemte oss: “Denne påsken skal vi lage en skikkelig påskefeiring og lage våre egne tradisjoner. La oss finne på morsomme og kreative aktiviteter som barna syns er gøy - og som peker på Jesus!”



En av påskeaktivitetene vi har gjort


På jakt etter gode påskeaktiviteter

I norske butikker fant vi dessverre lite som kunne minne oss om påskebudskapet, så vi gikk til alle foreldres gode hjelper: google. Det ble mange skuffende treff på google - da vi oppdaget at det meste vi fant av kristne påskeaktiviteter var fra USA og dermed på engelsk. Hva skulle vi finne på av egne påsketradisjoner for vår familie her i lille Norge? Med utgangspunkt i inspirasjon fra Bibel, bønn og google - startet vi jakten på våre egne påsketradisjoner. Vi inkluderte kjente påskesanger fra vår egen barndom, og gode minner som påskeegg med påskegodteri. Alle barn liker godteri - så det er en sikker vinner. Vi inkluderte tegning, skattejakt og Bibel. Vi klippet ut bilder av Jesus på korset, skrev ned bønner og laget påsketakketre.



Påsketakketreet


Korset er tomt og graven er tom, Jesus er oppstått!


Påskeheftet

Gjennom flere år har vi gjort litt ulike aktiviteter fra påske til påske, men hovedfokus for oss er at vi har påskeferie sammen med Jesus. Påsken handler om Jesus - og vi ønsker å invitere Han inn i påskeferien vår på en spesiell måte. Nå har vi skrevet ned alle våre påskeaktiviteter og ideer, og laget et digitalt påskehefte som er tilgjengelig i vår nettbutikk. I vårt påskehefte finner du aktiviteter for årene og påskene som kommer - for heftet er stappfullt av ideer.



Påskeheftet



Enkel spireboks 


Mange ideer til påskeaktiviteter

Påskeheftet er perfekt for deg som ønsker å ha fokus på Jesus enten du feirer påske hjemme, hos besteforeldre eller på hytta. Det inneholder enkle og morsomme aktiviteter: Påskequiz, skattejakt, påskekryssord, fargeleggingsark, påskeoppskrifter, bibelleseplan og mye mer! Dette er et digitalt produkt (PDF-fil) som inneholder totalt 36 sider. Du kan skrive ut hele heftet, eller du kan skrive ut kun de sidene som inneholder de aktivitetene du ønsker å gjøre.



Brytebrød formet som et kors
 



Bibelleseplan for hver dag i påskeuken



Tips: Dette påskeheftet passer fint å bruke sammen med vår påskekalender.
Du får rabatt ved å kjøpe begge produktene samlet i vår PÅSKEPAKKE.


Besøk vår nettbutikk for å finne påskeheftet her.




Se vår video om påskeheftet -->


Relaterte artikler

Meny

Innstillinger

Del