Salme 91

Postet 2020-05-14

//annonse//

Salme 91 gir oss Guds sannheter om å leve i utfordrende tider, og er balsam for engstelige tanker. Ordene gir håp, fred og trygghet til små og store hjerter.

Under Guds vinger

Verden forandrer seg stadig, men Guds ord er evig og står alltid fast. Guds ord gir oss håp, trøst og oppmuntring. Under Gud vinger kan vi søke ly.

Vi kan finne hvile under Den Allmektiges skygge



Lære bibelvers

I vår familie har vi jobbet med å lære bibelvers utenat i flere år, og det vi raskt oppdaget var at det ikke var så vanskelig som vi trodde. Barn har en fantastisk evne til å huske både sanger og tekster utenat. Vi fant også ut at vi kunne ha det moro og gjøre en lek ut av denne læringen. Vi repeterer bibelvers på biltur, skogstur, under middagen, på familiesamlinger osv.

Familieliv med Jesus i sentrum



Fokus på Jesus

Dette er en ressurs for familier som ønsker å ha fokus på Jesus hjemme og lære Salme 91 utenat. Denne ressursen passer også for ektepar og enkeltpersoner som ønsker å bruke tid med Guds ord på en kreativ måte. Denne ressursen inneholder inspirasjon til tro i hjemmet, familiesamlinger og praktiske tips - samt 16 nydelige kort med bibelversene fra Salme 91. Salme 91 får du kjøpt i vår nettbutikk.


16 nydelige vers til oppmuntring og trøst


Tro i hjemmet

Dette er et digitalt produkt (PDF-fil) som inneholder totalt 13 sider: På de ni første sidene finner du flere tips til foreldre om hvordan denne ressursen med Salme 91 kan brukes i familien. Vi gir deg inspirasjon til tro på hjemmebane og tips til familiesamlinger med hele familien samlet. Vi har også inkludert pedagogiske opplegg til hvordan barn og tenåringer kan bruke denne ressursen, og inkludert spørsmål til refleksjon og ettertanke. De 16 kortene med Salme 91 finner du på de fire siste sidene i denne PDF-filen.

Digitalt produkt med mange fine tips til å grunne på Guds ord


Spørsmål til ettertanke

I en hektisk hverdag er det godt å finne hvile hos Gud. Hos Han finner vi sannheten om oss selv og verden rundt oss. I denne ressursen med Salme 91 har vi derfor inkludert spørsmål til ettertanke - noe familien kan snakke sammen om eller noe du kan grunne på alene. Spørsmål som: Hva kan dette bibelverset si meg? Hvordan kan dette bibelverset være til veiledning, oppmuntring og trøst for meg? På hvilken måte utfordrer dette verset meg? osv.

Lim kortene med Salme 91 inn i en notatbok, og skriv ned tanker og bønner til Jesus



Heng opp Guds ord på veggen som en daglig påminner



Lag egne kort med lappene fra Salme 91 ved å lime dem på en farget kartong som er litt større enn selve bibelverskortet



Gled noen med en nydelig og kreativ gave: Klipp ut kortene fra Salme 91 og legg dem i en fin eske



Dekk bordet med sannheter fra Guds ord



Salme 91 får du kjøpt i vår nettbutikk.

Relaterte produkter

Meny

Innstillinger

Del